6 Mart 2012 Salı

yola devam


Geçen haftaki PMS kaynaklı kriz aşılmış durumda... Çok ciddi bir hasar yok :) önümüzdeki haftalara bakıcaz artık.. bu cumartesi de başarılı olursam geçen haftayı kazasız-belasız atlattığıma emin olacağım...

Şimdiii, diyet yaparken yapacağınız yatırımlardan bahsrtmek istiyorum... çikolata-cips-antepfıstığı-pastane masraflarınız ortadan kalktığına göre maddi olarak epey bi rahatlamış olmanız lazım, tabi benim gibi burdan gelen fonları olduğu gibi MAC'e aktarmıyorsanız bu söyleyeceğim şeyleri çoook rahat alırsınız..


1- eğer hala yoksa, ki eminim vardır ama, mutlaka dijital baskül alın... kendinizi haftada 1 kere tartın. (kilo verme sürecinde haftada bir, korumada 10 günde bir de olabilir) Kilo takibinizi sadece diyetisyen değil, kendiniz de yapın...kendi tartınızda sabah ne kadar geliyosunuz bilin.

2- baskül yetmez, bir de dijital mutfak tartısı alın. Şart, hem kek-kurabiye yaparken de lazım oluyo (şaka yaaa... ne keki kurabiyesi, yok öyle şeyler :P)

3- Bana hediye gelen bi peynir rendesi var, izmir tulumu-parmesan-eski kaşar gibi sert peynirler için çok başarılı bir seçenek, 5 gram kadar peyniri o kadar ince ince rendeliyor ki.. salataya karışınca çok güzel bir aroma oluşturuyor. Şiddetle tavsiye ediyorum. Emel sultan bana bunu tantitoniden almış...fotoda gördüğünüz salata da öğle yemeğimin bir parçası...

Şimdi diyeceksiniz ki parmesan-tulum-kaşar diyetle ne alaka? Eğer vereceğiniz kilo4-5 kilodan fazla ise, yolunuz nispeten uzun demektir, hele benim gibi 25-30 kilo vermeniz gerekiyorsa maraton koşuyorsunuz demektir. Hızlı başlayıp yolun yarısında tıkanmamak lazım... peynir-yoğurt gibi şeylerin lezzetli olanlarını seçerek diyet yapmak diyete daha motive olmanızı sağlıyor... Daha önce de söylemiştim ama ben sabahları ekmek yemiyorum bir süredir.. 60 gram peynir yiyorum mesela... onu da light beyaz peynir yesem çok mutsuz olabilirim, simit-poğaçaya geçiş yapabilirim...

Cemal Süreyya'nın dediği gibi "yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem
ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı"

çok bilinç akışı oldu yazı yine.. idare edin artık..

görüşürüz

Hiç yorum yok: